Florenta – turul Italiei cu masina (VI)

20110413_Pic_80Urmatoarea zi a calatoriei noastre prin Italia am dedicat-o Florentei, frumoasa capitala a Toscanei. Am parcurs fara probleme cei aproximativ 60 de kilometri din San Gimignano iar dupa ceva cautari am gasit loc de parcare, loc ce s-a dovedit chiar mai scump decat in Venetia.

Ne-am avantat in multimea de turisti si am inceput sa vizitam obiectivele mari. Din pacate am ratat Galeria Uffizi: coada era mult prea mare. Insa am invatat lectia, pentru astfel de obiective trebuie facuta rezervare pe internet in prealabil.

Centrul vechi al Florentei este dominat de Catedrala Santa Maria del Fiore cu al sau Dom, acompaniata de Baptisteriu si Turnul lui Giotto. Impresioneaza prin dimensiune, arhitectura si frumusetea picturilor, mai ales cea care acopera tavanul Domului:

Baptisteriul Sf. Ion se afla vis a vis de Catedrala, intre Piazza del Duomo si Piazza di San Giovanni. Ne-au atras atentia frumoasele usi de bronz sculptate ale acestuia si scena botezului Lui Hristos.

Ne-am indreptat apoi spre Piazza della Signoria, nucleul vechiului oras stat Florenta. Piata este imensa si se invecineaza cu Palazzo Vecchio, Loggia della Signoria si Galeria Uffizi.

Ne-am rezervat ceva timp pentru vizitarea Palazzo Vecchio si nu am avut de ce sa regretam. Este impresionant prin bogatia si grandoarea picturilor si sculpturilor ce se regasesc in numeroasele saloane, camere si curti interioare. Am putut vedea pereti intregi pictati cu scene de lupta, culminand cu Salone dei Cinquecento, o camera de 1000mp ce reda victoriile Florentei asupra Pisei si Sienei precum si alte episoade din istoria orasului.

Am continuat apoi plimbarea prin piata si am vizitat Loggia della Signoria ce adaposteste sub frumoasele arcade sculpturi imortalizand diferite scene istorice si mitologice:

Am mai trecut in plimbarile noastre si pe langa Casa di Dante si Biserica Santa Margherita de’ Cerchi (numita si Biserica lui Dante)

Urmatorul obiectiv important vizitat a fost Ponte Vecchio, podul medieval peste raul Arno. Interesant este aspectul pestrit si neregulat al acestuia dat de magazinele dinspre rau adaugate ulterior constructiei. Initial ocupat de macelari podul adaposteste acum magazine de bijuterii si suveniruri. Ca si in Ljubljana, sunt prezente pe pod lacatele indragostitilor. Am surprins de asemenea in fotografii si stauia lui Cellini si frumosul cadran solar datand din secolul XIV:

Spre finalul vizitei noastre in Florenta ne-am indreptat spre Gradinile Boboli si Palatul Pitti. Aici am profitat de umbra si liniste si ne-am relaxat odihnindu-ne pe iarba si admirand panorama asupra orasului.

A fost o zi obositoare dar frumoasa, Florenta fiind un oras deosebit care merita cel putin cateva zile pentru a fi vizitat. Din pacate noi l-am vazut intr-o singura zi dar ne-am propus sa revenim. Ne-am suit in masina si nu ne-am culcat pana nu am servit din nou din mancarurile traditionale de la pensiunea Casolare La Terre Rosse de langa San Gimignano unde ne-am cazat in vizita noastra in Toscana. In ziua urmatoare urmau la rand in periplul nostru Pisa si Cinque Terre.