Pisa – Cinque Terre – turul Italiei cu masina (VII)

20110414_Pic_3

In urmatoarea zi a periplului nostru ne-am propus sa vizitam Pisa si Cinque Terre – parc national inclus in Patrimoniul UNESCO.

View Larger Map

Am plecat spre Pisa din San Gimignano in jur ora 9 si drumul a durat aproximativ 2 ore. Odata ajunsi ne-am indreptat spre Piazza dei Miracoli unde jumatate de zi, am vizitat Turnul, Catedrala si Baptisteriul. In drumul spre piata am trecut si prin fata unei mici biserici Gotice – Santa Maria della Spina, aflata pe marginea raului Arno.

Turnul inclinat este impresionant – se simte inclinarea chair si atunci cand urci pe scara spiralata iar de sus ai o priveliste de ansamblu asupra piatei si orasului; E bine sa tineti cont de faptul ca vizitele in turn se fac la ore prestabilite pentru a se evita aglomeratia.

Dupa ce am vizitat si Cadedrala si Baptisteriul si dupa ce ne-am odihnit in piaza alaturi de porumbei am plecat mai departe spre Cinque Terre.

Complexul, apartinand Patrimoniului Unesco, este compus din 5 asezari cocotate pe terase sapate in coasta: Riomaggiore, Manarola, Corniglia, Vernazza si Monterosso:

Accesul se face din La Spezia, preferabil cu trenul, cursele fiind foarte dese si cu statii in fiecare din cele 5 sate.

Am ajuns in La Spezia in jur de 17.30, si am gasit loc de parcare fara probleme, chiar la gara. Din nefericire nu am avut noroc de vreme buna si am fost intampinati de o ploaie rece si marunta. Din La Spezia am luat trenul spre Riomaggiore – primul sat – unde am ajuns in aproximativ 15 minute. In ciuda vremii potrivnice ne-am luat inima in dinti si am plecat pe jos spre Manarola, al doilea satuc din lantul de 5. Calatoria pe jos a durat aproximativ 20 de minute si ne-a oferit privelisti foarte frumoase cu coasta ligurica. Tot pe jos ne-am intors in Riomaggiore, unde ne-am plimbat prin sat, admirand prin ploaie marunta, pe stradutele foarte inguste, casele in stil grecesc, de coasta, lamaii, mandarinii, calele si vegetatia mediteraneana. Din lipsa timpului nu am putut vedea si celelalte 3 asezari.

Am regretat timpul redus pe care l-am putut aloca acestor locuri care merita cu siguranta un sejur de o saptamana pentru linistea si privelistile incredibile pe care le ofera.

La sfarsitul zilei ne-am intors la pensiunea unde ne-am cazat, langa San Gimignano: a doua zi ne astepta un drum lung, catre Roma, urmatoarea noastra destinatie, cu opriri in San Gimignano si Siena.