Ljubljana – turul Italiei cu masina (I)

Ljubljana__
Planuiam aceasta calatorie in Italia de ceva vreme. Ideea mi-a venit dupa ce am auzit povestirile si am vazut fotografiile unui prieten ce a facut un traseu similar. Calatoria a avut loc in luna Aprilie 2011 si a durat 15 nopti dintre care una petrecuta pe feribot in timpul trecerii din Italia in Grecia. In mare, traseul a fost dupa cum se vede mai jos, in total parcurgand aproximativ 5,000 km. Toate rezervarile la hoteluri au fost facute pe site-ul www.booking.com cu optiunea free cancelation (daca faceti rezervarile cu mult timp inainte si exista incertitudini asupra calatoriei in felul acesta nu riscati sa fiti taxati in vreun fel; oricum, cititi cu atentie conditiile de anulare pe care la are fiecare hotel).


View Larger Map

Orasele in care am innoptat au fost Budapesta (1), Ljubljana (1), Padova (3), San Gimignano (3), Roma (3), Sorrento (1), Bari (1), Meteora (1), cazarea ne-a costat aproximativ 1500 EUR – toate rezervarile fiind pentru camere triple (am fost 3 persoane) cu mic dejun inclus, in general 3 sau 4 stele, parcare gratuita.

Pentru navigatie ne-am folosit de Ovi Maps de pe un telefon Nokia ajutat de un GPS Bluetooth extern (mai puternic decat cel intern al telefonului). In prealabil toate cazarile le-am salvat in telefon in favorite, verificand adresele gasite de telefon cu pozitionarea exacta a hotelurilor pe Google Maps. Acest lucru s-a dovedit extrem de util, GPS-ul ducandu-ne cu acuratete pana la fiecare destinatie.

Am planificat prima oprire la Budapesta. Din Bucuresti am plecat la 06.30 am pentru a evita aglomeratia din trafic. Nu a fost o decizie proasta, in general drumul fiind liber si intalnind spre surprinderea noastra foarte putine tiruri. Ne-am bucurat si de cei cativa km de autostrada de dupa Sibiu iar dupa vreo 3 opriri pentru mancare si necesitati am ajuns la Nadlac unde am poposit putin mai mult pentru a spala masina. Tot din Nadlac am cumparat si vignete pentru Ungaria si Slovenia (105 RON in total). Trecerea prin granita a fost o formalitate iar de la intrarea in Ungaria pana in autostrada am parcurs circa 50km de drum foarte prost, valurit din cauza traficului greu – tiruri, camioane, etc. Autostrada insa se prezenta impecabil, foarte libera, cu BMW-urile de rigoare trecand ca rachetele pe banda 2, nu toate cu numar de Romania.

In jurul orei 19.30 (ora 18.30 a Budapestei – din diferenta de fus orar se castiga o ora de odihna dupa drumul obositor) am ajuns la hotelul Gastland , situat pe centura Budapestei, excelent pentru tranzit.

Conditiile au fost foarte bune, camera mare, foarte curat, engleza fluent vorbita de personalul hotelului, parcare pazita. Am mancat de seara, gulasul a fost extraordinar, la fel si celelalte mancaruri (supa crema de cartofi, cartofi prajiti cu ciuperci prajite, fried cheese cu salata) si cate o bere. Ne-a costat 10 EURO de persoana, foarte acceptabil si bun. Singurul lucru putin deranjant a fost zgomotul cauzat de trafic si vant care s-a auzit noaptea insa nu dincolo de limite acceptabile.

A doua zi dimineata in jur de 8.30, dupa un mic dejun bogat si o cafea buna am plecat mai departe spre Ljubljana. Drumul a fost in continuare impecabil. Doar vantul foarte puternic, resimtit la volan, a deranjat putin. Motorina a fost semnificativ mai ieftina in Slovenia. Am ajuns la hotelul Birokrat Aparthotel unde ne-am cazat in Ljubljana in jurul orei 13.30, dupa cateva opriri la benzinarii. Conditiile au fost excelente. Dupa ce ne-am tras sufletul o ora, am plecat catre centrul vechi al orasului. Am ajuns imediat cu autobuzul, traseul de la hotel fiind de cateva statii in linie dreapta.

Am vizitat mai intai Castelul Ljubljana, interesant mai ales pentru panorama oferita asupra orasului. Iata mai jos cateva imagini de la castel:

si de asemenea cateva imagini cu orasul vazut de pe inaltimile castelului:

Dupa vizita la castel ne-am continual plimbarea de-a lungul raului Ljubljanica traversandu-l pe frumoasele poduri pietonale, fiecare cu specificul lui, pe care ne-am si oprit pentru fotografii;

Triple Bridge (construit in forma de piatra la 1842) isi poarta denumirea datorita celor 2 poduri pietonale ce insotesc podul principal (acum si el pietonal datorita desemnarii intregii zone ca fiind pietonala) adaugate constructiei initiale in anii 30:

Cobblers’ Bridge (Podul Cizmarilor), datand din secolul 13, este unul dintre cele mai vechi poduri din Ljubljana – a fost reconstruit de mai multe ori pana a ajuns la forma actuala:

Dragon Bridge, este primul pod asfaltat din Slovenia, terminat in 1901 si avand la acea data al 3-lea arc ca lungime din Europa, numele tragandu-i-se de la cei 4 dragoni care il strajuiesc:

Butchers’ Bridge (Podul macelarilor), desi planuit a fi construit inca din anii 30, din cazua celui de-al 2-lea Razboi Mondial, a fost amanat si definitivat abia in 2010 cand proiectul a fost reluat. Interesante sunt sculpturile ce insotesc podul si lacatele agatate de indragostiti ce simbolizeaza legarea pentru eternitate.

Am mai remarcat frumoasa fantana Robba, construita in 1751 de sculptorul Francesco Robba, in care raurile Sava, Krka si Ljubljanica sunt reprezentate de trei tritoni purtand fiecare un ulcior, insotiti de delfini. Monumentul este inspirat de fantana din Piazza Navona (Roma) pe care o veti putea vedea cand voi ajunge cu povestirea acolo.

Plimbarea a fost una foarte placuta, orasul avand o atmosfera calma, boema. Am zabovit putin si in Piata Preseren pentru a admira frumoasa arhitectura a cladirilor si am incercat sa surpindem cat mai multe imagini din imprejurimile vizitate:

Obositi de atata mers ne-am hotarat sa oprim sa mancam la o terasa unde mancarea a fost delicioasa atat ca gust cat si ca prezentare:

Dupa masa copioasa, in drum spre hotel, am reusit totusi sa surprindem si imaginea orasului pe inserat:

Am ramas foarte frumos surprinsi de acest oras, in care din pacate nu am apucat sa petrecem decat o zi. A doua zi de dimineata urma sa plecam catre urmatorea destinatie: Padova, cu oprire la faimoasa pestera Postojna: Postojna, Padova – turul Italiei cu masina (II)

Leave a Reply

  

  

  

You can use these HTML tags

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Etichete

Calendar

December 2014
M T W T F S S
« Feb    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031